آخرین مطالب

مدیرعامل آب‌ و فاضلاب تربت‌حیدریه در نشست خبری مطرح کرد:

سال 1403 سال جهش زیرساخت‌های آبفا‌ در شهرستان تربت‌حیدریه/ خدمت آبفا بلعیده می شود/ کسری آب هنوز حرف نخست را می‌زند/ زون‌بندی برای شهروندان سختی کوتاه و رضایت‌مندی ابدی به همراه دارد/ تصفیه‌خانه شهرک ولیعصر امسال بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد/ کسب درآمد از لجن های فاضلاب اخبار منطقه

سال 1403 سال جهش زیرساخت‌های آبفا‌ در شهرستان تربت‌حیدریه/ خدمت آبفا بلعیده می شود/ کسری آب هنوز حرف نخست را می‌زند/ زون‌بندی برای شهروندان سختی کوتاه و رضایت‌مندی ابدی به همراه دارد/ تصفیه‌خانه شهرک ولیعصر امسال بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد/ کسب درآمد از لجن های فاضلاب

  بزرگنمایی:
مدیرعامل آب‌ و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: ظرف ۱۸ ماه اخیر دولت هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبارات برای تامین آب شهری و روستایی و نیز شبکه فاضلاب این شهرستان در نظر گرفته که تخصیص اعتبارات هنوز ادامه دارد.

پایگاه خبری نوید تربت:http://www.navidtorbat.ir

سال 1403 سال جهش زیرساخت‌های آبفا‌ در شهرستان تربت‌حیدریه/ خدمت آبفا بلعیده می شود/ کسری آب هنوز حرف نخست را می‌زند/ زون‌بندی برای شهروندان سختی کوتاه و رضایت‌مندی ابدی به همراه دارد/ تصفیه‌خانه شهرک ولیعصر امسال بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد/ کسب درآمد از لجن های فاضلاب

نوید تربت- نیکنام/غضنفری- مدیرعامل آب‌ و فاضلاب تربت‌حیدریه با ذکر اینکه آبفا تنها شرکتی است که خدماتش بلعیده می شود،گفت: ظرف 18 ماه اخیر دولت هزار و 720 میلیارد ریال اعتبارات برای تامین آب شهری و روستایی و نیز شبکه فاضلاب این شهرستان در نظر گرفته که تخصیص اعتبارات هنوز ادامه دارد.

 به گزارش خبرنگاران نوید تربت، علیرضا عباسی روز چهارشنبه در جریان بازدید اصحاب رسانه مشهد و تربت‌حیدریه از تاسیسات شبکه توزیع آب و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک ولیعصرتربت‌حیدریه افزود: اهمیت این ارقام زمانی بیشتر مشخص می‌شود که مسوولان بالادستی بدانند اکنون منطقه جنوب خراسان رضوی و به خصوص تربت‌حیدریه از حیث منابع آبی در وضعیت هشدار قرار دارد و مهمتر اینکه اقتصاد این خطه مبتنی بر کشاورزی و دامپروری است.

وی در تبیین وضعیت موجود گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ برای پنج شهر و 124 روستای شهرستان تربت‌حیدریه با 56 منبع تامین آب در شهر و 52 منبع آب روستایی است.

عباسی افزود: بر این اساس اکنون با 473 کیلومتر طول خطوط انتقال این خطه، هزار و 200 کیلومتر شبکه توزیع و 64 هزار مترمکعب مخازن، به 68 هزار و 378 مشتراک شهری و 30 هزار و 645 مشتراک روستایی خدمات ارایه می‌دهیم.

 

سال 1403 سال جهش زیرساخت‌های آبفا‌ در شهرستان تربت‌حیدریه

وی از سال 1403 به عنوان سال جهش زیرساخت‌های آبفا‌ در شهرستان تربت‌حیدریه یاد کرد و گفت: این در شرایطی بود که برخی پروژه‌ها رها یا نیمه تمام مانده‌بود، اما با این حال امسال پروژ‌ها در سطح وسیعی عملیاتی و در حال بهره‌برداری می‌باشد.

عباسی در ادامه به برنامه‌ریزی در حوزه تولید، انتقال، توزیع و هوشمندسازی اشاره و اظهار داشت: در ابتدای ورود به شرکت آبفا، بعد بررسی تمام فعالیت‌ها در دهه 90 برای مطالعات و برنامه‌ریزی در این چهار حوزه اقدام کردیم که اکنون نتایج آن را در سطح شهر شاهد هستیم.

وی در گام نخست به حوزه تولید اشاره و بیان کرد: طرح آبرسانی به تربت‌حیدریه در سال 1400 را به مدت سه سال تمدید کردیم که اکنون علاوه بر چهار حلقه چاه جعفرآباد که تجهیز و وارد مدار آبرسانی شد، چاه‌های زندان، بوستان ملت، صنوبر، قندشتن، بهارستان، گوجی و اسفیوخ و شماره یک و چهار به بهره‌برداری رسیده و یا در حال بهره‌برداری است.

 

کسری آب هنوز حرف نخست را می‌زند

مدیرعامل آب‌ و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: اکنون با وجود فعالیت 24 ساعته منابع آبی، توان تولید ما622 لیتر بر ثانیه است ولی هنوز 28 لیتر برثانیه کسری داریم، که اگر فعالیت ما به 20 ساعت تقلیل یابد، رقم کسیری اعلام شده، به 90 لیتر بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

عباسی ادامه داد: در حوزه اصلاح خطوط انتقال، ظرف 2 سال اخیر با لوله 600 میلیمتر چدنی به طول 2 هزار و 500 متر پارسال انجام و امسال نیز هزار و 500 متر دیگر در حال اجراست.

وی افزود: همچنین امسال پروژه ارتقای 2 ایستگاه‌ پمپاژ آب در مسیر انتقال با اعتبار 400 میلیارد ریال در حال اجرا می‌باشد.

 

زون‌بندی سختی کوتاه و رضایت‌مندی ابدی

مدیرعامل آب‌ و فاضلاب تربت‌حیدریه توزیع عادلانه آب را در گرو اجرای طرح زون‌بندی دانست و گفت: در گام نخست زون شماره یک در بولوار شهید بهشتی اجرا و مردم اثرات آن را نیز امسال احساس کردند و در عین حال فاز دوم پروژه زون‌بندی نیز در بولوار خرمشهر و میدان 22 بهمن اکنون با 150 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در طرح زون‌بندی سوم، بولوار شهید باهنر را برنامه‌ریزی کردیم، افزود: در عین حال گاهی اخذ مجوزات برای اجرای پروژه‌ها علاوه بر اینکه زمان را از ما می‌گیرد، مسیر اجرای پروژه را نیز با چالش مواجه می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب تربت‌حیدریه بیان کرد: در حوزه ذخیره‌سازی، مخازن شهر تربت‌حیدریه کم و پاسخگوی جمعیت نبود و لذا نخستین مخزن پنج هزار مترمکعبی در منطقه قندشتن  تا 2 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، ضمن اینکه مخزن پنج هزار مترمکعبی دیگری، در منطقه اسفیوخ تا 2 سال دیگر نیز احداث می‌شود.

عباسی به مشکل آب برخی روستاها نیز اشاره کرد و افزود: حوزه آب روستای رودخانه پارسال تحویل آبفا شد و روستاهای فِرِزق، عباس‌آباد و بَکاول هم سال آینده‌ تحویل خواهد شد.

وی گفت: احداث مخزن و خط انتقال و شبکه توزیع روستای رودخانه با اعتبار 40 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته که البته نیازمند اعتبارات بیشتری است.

 

تصفیه‌خانه شهرک ولیعصر امسال بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب تربت‌حیدریه در پیوند با  پروژه‌های فاضلاب نیز گفت: تصفیه خانه شماره یک تربت‌حیدریه با ظرفیت 12 هزار مترمکعب در شبانه‌روز فعال است.

عباسی با بیان اینکه اکنون طرح مطالعاتی مدول دوم رو به پایان است، افزود: مدول دوم با صرف اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد ریال توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی راه‌اندازی و بر این اساس 13 هزار مترمکعب به ظرفیت آن اضافه خواهد شد.

وی در ادامه به ساخت 2 تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر اشاره کرد و گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 در شهرک ولی‌عصر(عج)  با ظرفیت پنج هزار و 700 مترمکعب در شبانه‌روز و با اعتبار 850 میلیارد ریال اکنون 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

عباسی اضافه کرد: همچنین تصفیه‌خانه شهر نسر با ظرفیت 500 مترمکعب در شبانه‌روز و اعتبار 250 میلیارد ریال تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

کسب درآمد از لجن های فاضلاب

وی همچنین گفت: در حوزه فاضلاب، سرمایه‌گذار دغدغه فروش پساب را داشت که تیرماه 401 قرارداد شرکت سرمایه‌گذار با فولاد رخ منعقد و اکنون از مجموع 100 کیلومتر خط فاضلاب تنها 40 کیلومتر مانده که تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه ادامه داد: از دیگر مشکلات تصفیه خانه فاضلاب بوی نامطبوع آن و نارضایتی ساکنان پایین دست شهر بود که با راه اندازی سامانه تغلیظ لجن، تبدیل به کیک و کود کشاورزی شده و توسط یک شرکت دانش‌بنیان بومی در تربت‌حیدریه این کود تهیه و اکنون وارد بازار فروش شده‌است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

پزشکیان همان پزشکیان بود /نگاهی به 15 سوال سیاسی، 12 سوال اقتصادی و 4 سوال فرهنگی - اجتماعی اهالی رسانه از رئیس جمهور

پدیده ال‌نینو چگونه باعث بزرگ‌ترین رویداد انقراضی زمین شد؟ پژوهش جدید پاسخ می‌دهد

کشف حیر‌ت‌انگیز دانشمندان: مورچه‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری، لانه خود را بازطراحی می‌کنند

برگزاری دور برگشت رقابت های لیگ برتر فوتسال نوجوانان کشور در تربت حیدریه

تصاویر: پرتاب ماهواره «چمران - 1»

پیکر مرزبان شهید امیر ابراهیم‌زاده در زاوه تشییع شد

نرخ کرایه سرویس مدارس تربت حیدریه اعلام شد

کشف گوردخمه‌های زرتشتی در آفریقا؛ هزاران کیلومتر دورتر از ایران در اعماق جزیره ماداگاسکار

کسب 4 مدال طلا ونقره توسط آتش‌نشان تربت حیدریه در مسابقات المپیاد جهانی آتش‌نشانان

تصاویر: حضور جمعی از سینماگران در قطعه هنرمندان

دستگیری سارقان طلای کودکان در خواف

هاآرتص:ایران چگونه اسرائیلی‌ها را برای جاسوسی به خدمت می‌گیرد؟ / تل آویو نگران روند رو به افزایش جذب اسرائیلی‌ها برای جاسوسی است

توانخواهان تربت حیدریه با کسب هشت مدال رنگارنگ قهرمان خراسان رضوی شدند

دوقطبی‌سازی به سبک پناهیان و کیهان /رطب خورده‌ها، منع رطب می‌کنند!

تلف شدن چند راس دام در آتش سوزی روستای رزگ تربت حیدریه

خسارت سرمای زودرس به بیش از 900 هکتار محصولات زراعی بخش رخ تربت حیدریه

جوان مرگ مغزی تربتی به 4 نفر جان دوباره بخشید

عضو سابق شورای شهر: مطالبات شهرداری از متولیان پاساژ دالان برای احداث پارکینگ طبقاتی کافی است

پهلوان تربتی موفق به کسب مدال طلای قهرمانی کشتی کشور شد

نونهال تربت حیدریه موفق به کسب مقام عالی مسابقات شطرنج جام مادر شد

مجمع نمایندگان استان هیچ مصداقی را برای انتخاب استاندار تعیین نکرده

بخش زیرساخت "دسکتاپ مجازی" دانشگاه تربت حیدریه به بهره برداری رسید

تشکیل تیمهای نظارت بر بازار لوازم التحریر و پوشاک در تربت حیدریه

آغاز برگزاری نمایش رزمی فرهنگی حدیث پایداری در تربت‌حیدریه

آقای دکتر عارف، با سخنان دو پهلو کام بازنشستگان را تلخ نکنید

اتاق ویژه مادر و کودک در4 روستای مه ولات راه اندازی شد

صرفه‌جویی90 میلیارد ریالی توسط دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

خرید بیش از 17هزار و 500 تن گندم مازاد از کشاورزان بخش رخ تربت حیدریه

تصاویر: جشن فِرِدینماه در «کندلوس»

اختصاص هزینه سالگرد شهید سلامت به پویش تهیه لوازم التحریر دانش آموزان محروم

نخستین هواپیمای فضایی با قابلیت حمل مسافر و بار؛ «رادیان» جایگزین راکت‌های عمودپرواز می‌شود

واژگونی خودرو پراید در کمربندی تربت حیدریه دو مصدوم برجای گذاشت

20 مدال رنگارنگ ارمغان پسران کاراته کار تربت حیدریه در مسابقات قهرمانی کشور

بهره برداری از استخر سرپوشیده شهرک ولیعصر تربت حیدریه بزودی

حوادث ترافیکی آخر صفردر محورهای تربت حیدریه 17 مصدوم برجای گذاشت

«ملکهٔ زباله‌ها» عامل بزرگ‌ترین فاجعهٔ زیست محیطی تاریخ سوئد / فریبا خطیبی کیست؟

آتش نشان تربت حیدریه نایب قهرمان مسابقات پاورلیفتینگ خراسان رضوی شد

چرا امام رضا دائما مناظره‌های کلامی می‌کرد؟

طرح مجلس درمورد اتباع خارجی: ظرف سه ماه، کل جمعیت اتباع بیگانه در هر شهر، روستا، شهرستان و استان نباید بیشتر از سه درصد کل جمعیت ساکن و شاغل در آنجا باشد

دانشگاه تربت حیدریه برای اولین بار دررشته های مدیریت صنعتی و مواد دانشجو می پذیرد

اهتمام رئیس جمهوری تاجیکستان به پاسداری از فرهنگ ایران‌زمین

ظرف نقره‌ای کمیاب در گنجینه وایکینگ‌ها در اسکاتلند متعلق به شاهنشاهی ساسانی از آب درآمد

تصاویر: بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس؛ رقابت‌های پارا دومیدانی

با حفظ غرور نظامیان به جرایم نیروهای مسلح رسیدگی میکنیم

چهار کشته و مصدوم در پی واژگونی یک دستگاه خودرو سواری

آماده باش 23 پایگاه اورژانس تربت حیدریه دردهه پایانی ماه صفر

برترین های مسابقات شطرنج ادارات تربت حیدریه شناخته شدند

افتتاح مرکز بازتوانی معتادین بانوان در تربت حیدریه

تصاویر: تغییر رنگ دریاچه ارومیه

تصاویر: حرکت کاروان اسب‌سواران خراسا‌ن‌شمالی به سوی حرم رضوی