بزرگنمایی:
تنها در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۹ اردیبهشت ماه امسال، ۱۲۹ مورد مزاحم تلفنی در سامانه اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ثبت شده که نسبت به هفته قبل آن، با افزایش ۷۲ درصدی مواجه بودیم.
پایگاه خبری نوید تربت:www.navidtorbat.ir
نوید تربت- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربتحیدریه گفت: تنها در بازه زمانی 22 تا 29 اردیبهشت ماه امسال، 129 مورد مزاحم تلفنی در سامانه اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه ثبت شده که نسبت به هفته قبل آن، با افزایش 72 درصدی مواجه بودیم.
به گزارش نوید تربت،محمدجواد امیری افزود: برای نخستین بار برای یک مورد مزاحم تلفنی در اداره حقوقی دانشگاه علوم پزشکی تربتحیدریه پرونده تشکیل و منتظر اعلام نتیجه بررسی حقوقی هستیم.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 950 مزاحمت تلفنی در سامانه این نهاد خدماتی ثبت شدهاست، گفت: هر چند این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال که هزار و 209 مورد بود، کمتر شده، اما با این حال پاسخگویی به چنین تماسهایی برای همکاران ما بسیار وقتگیر و چالشآفرین است.
امیری ادامه داد: اورژانس یعنی لحظهای برای نجات انسان و فرایند امدادرسانی از لحظه تماس شروع و تا انتقال مددجو به مرکز درمانی یا درمان در محل ادامه پیدا میکند و لذا مزاحمت تلفنی به منزله مانعی برای این ثانیههای حساس است.
دانشگاه علوم پزشکی تربتحیدریه، مهولات و زاوه به 375 هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات میدهد که از این تعداد 187 هزار و 17 نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.
این دانشگاه 272 تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربتحیدریه و 20 تخت در مهولات دارد.
اکنون در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربتحیدریه، 19 پایگاه اورژانس 115 شهری و جادهای با کمک یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 19 دستگاه آمبولانس خدمات ارایه میکنند.