آخرین مطالب

ویژه برنامه های بارگاه منور رضوی برای زائران غیرایرانی دهه آخر صفر اعلام شد استانی

ویژه برنامه های بارگاه منور رضوی برای زائران غیرایرانی دهه آخر صفر اعلام شد

  بزرگنمایی:
آستان قدس رضوی امسال نیز همانند سال های گذشته در ایام دهه پایانی ماه صفر میزبان زائرانی از کشورهای عرب و اردو زبان است و از همین رو برنامه‌های متعددی را ویژه این گروه از زائران در بارگاه منور رضوی برگزار می‌کند.

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir

نوید تربت- مدیریت زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی همزمان با فرا رسیدن دهه آخر ماه صفر ویژه برنامه‌های متنوعی را برای مخاطبان غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی تدارک و پیش‌بینی کرده است.

به گزارش نوید تربت به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، مدیریت زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی امسال نیز همانند سال های گذشته در ایام دهه پایانی ماه صفر میزبان زائرانی از کشورهای عرب و اردو زبان است و از همین رو برنامه‌های متعددی را ویژه این گروه از زائران در بارگاه منور رضوی برگزار می‌کند.

 

 برگزاری مراسم به زبان عربی (بخش غرب آسیا)

این مدیریت در نظر دارد مصادف با ایام آخر ماه صفر، مراسم ویژه زائران عرب زبان را با حضور اساتید مطرح جهان اسلام در دو نوبت ظهر و عصر در رواق دارالمرحمه و صحن غدیر برگزار کند.

بر این اساس از 15 تا 25 شهریور مصادف با 20 تا 30 صفر صحن غدیر (شب) و رواق دارالمرحمه (ظهر) میزبان زائران عرب زبان است و حجج‌اسلام و المسلمین محمد الساعدی، هاشم الحیدری از عراق و اسد القصیر از لبنان سخنرانان این مراسم هستند.

همچنین بخش غرب آسیا امور زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی در ایام دهه آخر صفر، در نظر دارد با دعوت از سخنرانان و مداحان مشهور جهت ارتقای سطح فرهنگی، دانش و معارف شیعی این عزیزان جلسات سخنرانی، مرثیه‌سرایی و سینه زنی و سایر امور فرهنگی مرتبط  را برگزار کند، این برنامه‌ها از چهارشنبه 15 شهریور تا 25 شهریور (20 صفر تا 30 صفر) همه روزه از ساعت 17 در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 

 برگزاری نشست تخصصی ویژه بانوان

یکی از مراسم‌های ویژه زائرین غیر ایرانی که در دهه آخر صفر و ویژه بانوان تدارک دیده شده نشست تخصصی است که در تاریخ 18 شهریورماه مصادف با23 صفر ساعت 14 در رواق دارالرحمه برگزار خواهد شد. استاد این برنامه خانم براق از کشور کانادا است.

 

 گردهمایی بزرگ عزاداران کشورهای جهان اسلام

مصادف با ایام حزین و اندوه رحلت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و شهادت امام رضا(ع) و امام حسن(ع)، مراسم عزاداری با سبک خاص با حضور مداحان مطرح عرب زبان برگزار می‌شود، در این سبک مداح با حضور بر روی چهار پایه و حلقه زدن زائران دور مداح و سپس سینه زنی شور خاصی به مراسم خواهد داد. اهتزاز علم و بیرق های بزرگ در بین جمعیت بر عظمت مراسم خواهد افزود.

این اجتماع عظیم 20 و 21 شهریورماه مصادف با 25 و 26 صفر در صحن غدیر حرم مطهر رضوی پس از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

 

 بزرگداشت روز وقف و نذر

همچنین در روز 22 شهریور که در تقویم با روز وقف و نذر نامیده شده است، با دعوت از مدیران اجرائی آستان قدس از جمله خلیل الله کاظمی رئیس سازمان عمران و نگه داری حرم مطهر رضوی، ضمن بیان گوشه‌ای از فعالیت‌های عمرانی حرم مطهر که از محل موقوفات و نذورات مردم انجام می‌شود، از تعدادی از خیرین و واقفین تقدیر به عمل می آید.

در حاشیه برنامه نیز میز مشاوره وقف و نذر با حضور کارشناس این مبحث و همچنین حضور نماینده مدیریت نذورات بر پا خواهد بود. زمان برگزاری این مراسم 22 شهریور مصادف با 27 صفر در صحن غدیر حرم مطهر  بعد از نماز مغرب و عشاء است.

 

 برگزاری ویژه برنامه شام شهادت امام رضا(ع)

این مدیریت همزمان با  شام شهادت امام رضا(ع) و با توجه به سبقه تاریخی مناظرات امام رضا(ع) ویژه برنامه‌ای را با حضور یک سخنران مسیحی از کشور لبنان و نمایندگان ادیان مختلف برگزار می‌کند و همچنین با حضور نوجوانانی از کشورهای مختلف جهان اسلام مراسم شام غریبان امام هشتم(ع) را برگزار خواهد کرد. این مراسم 25 شهریور مصادف با 30 صفر در صحن غدیر حرم مطهر بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

 

پذیرایی از  کاروان‌ها و گروه‌های زیارتی

کاروان‌ها و گروه‌های زیارتی که به مشهد مشرف می‌شوند در دهه آخر صفر به بالاترین آمار خود در طی سال می رسند، به همین خاطر در دهه منتهی به شهادت امام رضا (ع) برنامه‌های ویژه‌ای برای گروه‌های پیاده پیش‌‌بینی شده است.

این برنامه همه روزه در رواق دارالرحمه برگزار می‌شود و گروه‌ها با برنامه‌ریزی قبلی می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند. 

در این برنامه مدیریت زائران غیر ایرانی پیش‌بینی استاد، مداح، پذیرائی، هدایا و همچنین هماهنگی موزه‌ها و کتابخانه‌ها و برخی موئسسات آستان قدس جهت بازدید را به عهده دارد.

 

ویژه برنامه روز اربعین امام حسین(ع) با موضوع اسیران کربلا

همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) نیز ویژه برنامه‌ای با اجرای سخنرانی، مداحی و سینه زنی در صحن غدیر حرم مطهر رضوی بعد از نماز مغرب و عشاء تدارک دیده شده است.

 

 ویژه برنامه عزاداری

دوشنبه و سه شنبه 20 و 21 شهریور ماه مصادف با 25 و 26 صفر ساعت 20 مراسم عزاداری در صحن غدیر برگزار می شود و حجج اسلام و المسلمین اسد القصیر  و ساعدی قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء به ایراد سخن می‌پردازند.

 

برنامه بزرگداشت مقام حضرت زینب (س)ویژه بانوان

سخنرانی با موضوع تبیین «نقش حضرت زینب(س) در بیداری اسلامی» توسط خانم جوهر مهدی، تقدیر از دو بانوی خادمه الحسین، قرائت میثاق نامه توسط خواهر یا همسر شهید، اجرای گروه سرود متشکل از فرزندان شهدا، سخنرانی، برگزاری مسابقه از محتوای برنامه و تجلیل از تعدادی از خواهران مادران و همسران شهدای حاضر در مراسم از دیگر برنامه های این ایام است.

این مراسم چهارشنبه 21 شهریورماه مصادف با 26 صفر ساعت 17 تا 19 در رواق  دارالرحمه حرم مطهر برگزار می‌شود.

 

تبلیغات محیطی آخر صفر

با توجه به برگزاری مراسم ویژه آخر صفر ویژه زائرین غیر ایرانی عرب زبان در صحن غدیر، رواق دارالرحمه و رواق دارالمرحمه، هر سه مکان با کتیبه، بنر و نور پردازی فضا سازی خواهد شد. همچنین تمام برنامه ها از قبل اطلاع رسانی می شود.

 

برگزاری مراسم دهه آخر ماه صفر به زبان اردو (شبه قاره)

همزمان با فرارسیدن ایام دهه آخر صفر ایام رحلت حضرت نبی اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، بخش اردو مدیریت زائرین غیر ایرانی در نظر دارد سلسله مراسم عزا و عزاداری تحت عنوان «دهه آخر صفر» بصورت روزانه با محوریت صحن غدیر حرم مطهر رضوی با فیض رسانی مداحان و سخنرانان معروف شبه قاره و با حضور پرشور عاشقان و زائران حریم قدس رضوی برگزار کند. مخاطبین این مراسم عموم زائرین اردو زبان از کشورهای پاکستان، هندوستان و اردو زبانان مقیم خارج هستند.

 

 برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری با عنوان «راه سعادت»

همچنین مراسم سوگواری و عزاداری ویژه مراسم بانوان تحت عنوان «راه سعادت» از دیگر برنامه‌های این ایام است که با فیض‌رسانی مداح و سخنران بانوی اردو زبان با حضور پرشور بانوان و زائران حریم قدس رضوی برگزار کند.

اجرای ویژه مراسم تلاوت قرآن با عنوان «قرائت سوره یس و اهدای ثواب به نبی اکرم (ص) و امام مجتبی(ع) و رضا(ع) نیز از دیگر برنامه‌های این مدیریت است که با  تلاوت قرآن توسط قاری مدعو از اداره قرآن با حضور پرشور عاشقان و زائران حریم قدس رضوی برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه شب و روز رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)

همزمان با شب و روز رحلت بیان حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مراسمی با محوریت احکام قبل از نماز مغرب و عشا، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، بیان احکام بین الصلاتین، قرائت یک صفحه از قرآن، قرائت زیارت، مداحی، سخنرانی، سینه زنی و عزاداری، اجرای مسابقه و توزیع جوایز تدارک شده شده است

 

ویژه برنامه شب و روز شهادت حضرت امام رضا(ع)

همچنین در شب و روز شهادت حضرت امام رضا(ع) مراسمی با محوریت بیان احکام قبل از نماز مغرب و عشا،، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء ، بیان احکام بین الصلاتین، قرائت یک صفحه از قرآن، قرائت زیارت، مداحی، سخنرانی، سینه زنی و عزاداری، اجرای مسابقه و توزیع جوایز در رواق غدیر برگزار می‌شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

تشکیل خانواده و فرزند آوری بدون زیر ساخت های مورد نیاز ممکن نیست

واژگونی خودرو در مه‌ولات دو کشته و مصدوم برجای گذاشت

مخازن آبهای زیرزمینی تربت حیدریه در وضعیت بحرانی است

اینجا تربت‌حیدریه، قلب جامعه کارگری نرم‌نرمک می‌تپد

احداث سه زمین ورزشی چمن مصنوعی در شهرک ولیعصر تربت حیدریه

10 مدرسه در دستور تخریب تربت حیدریه هنوز در حال استفاده است

اجرای طرح ایجاد باغچۀ سالم خانگی در شهرستان زاوه

ممیزی بیش از 130 هزار هکتار مراتع تربت‌حیدریه

قابلیت تبدیل شهر کَدکَن به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه

زیارت آستان بقیع در حرم خورشید هشتم

جامعه‌ای که از اهداف و آرمان‌های خود با استدلال دفاع نکند تحلیل می‌رود

حمایت دانشگاهیان تربت‌حیدریه از دانشجویان مدافع فلسطین

پزشکیان: بزرگان ما وقتی مریض می‌شوند سریع به اروپا می‌روند؛ چرا برای اقتصاد بیمار به سراغ اروپا نمی‌روید؟

زنان تاریخ‌‌ساز؛ با اولین مهمانداران زن هواپیما در جهان آشنا شوید

تجهیز کلینیک احمدیه تربت حیدریه به دستگاه اسلیت لمپ چشم پزشکی

خواف شهری از عهد اشکانیان و ساسانیان

امام جمعه تربت حیدریه: اعضای شورای باید به وعده‌های باقی مانده خود عمل کنند

رقابت 4 هزار و 623 داوطلب کنکور سراسری در تربت حیدریه

کشت گندم و جو دیمی در بیش از4500 هکتار اراضی بخش رخ تربت حیدریه

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

پدیده جدید راه خواری در پارک پیشکوه تربت حیدریه+ جوابیه

بورسیه رتبه های زیر هزار کنکور برای پنجمین سال متوالی توسط خیر نیک اندیش تربتی

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند