آخرین مطالب

در نشست خبری مسؤلین دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه عنوان شد؛

کاهش ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان/ افزایش حیوان گزیدگی در تربت‌حیدریه/ نیاز منطقه به 30 متخصص/ راه‌اندازی پایگاههای اورژانس نسر و رودمعجن / آغاز احداث ساختمان اورژانس بانوان بهداشت و سلامت

کاهش ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان/ افزایش حیوان گزیدگی در تربت‌حیدریه/ نیاز منطقه به 30 متخصص/ راه‌اندازی پایگاههای اورژانس نسر و رودمعجن /  آغاز احداث ساختمان اورژانس بانوان

  بزرگنمایی:
یکی از چالش‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه کاهش عمر ماندگاری پزشکان متخصص در این شهرستان است.

پایگاه خبری نوید تربت: http://www.navidtorbat.ir

 نوید تربت- حسن نیکنام- یکی از چالش‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه کاهش عمر ماندگاری پزشکان متخصص در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار نوید تربت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: افزود: بیشتر پزشکان متخصص مدتی در اینجا هستند و بعد به مرکز استان کوچ می‌کنند، که برای کاهش این معضل باید جریان درمان بیمار از نظر خدمات و تجهیزات و همچنین اقامت پزشکان در شهر را به لحاظ خدمات و رفاه همزمان به‌گونه‌ای به پیش ببریم که پزشکان متمایل به ماندن شوند.

دکتر حسین ابراهیمی‌پور گفت: یکی از اقداماتی که به کاهش این معضل کمک می‌کند آن است که خدمات ویژه‌ای که برخی به خاطر آن به مرکز استان مراجعه می‌کنند را ارتقا دهیم که با افتتاح بخش vip بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین علیه‌السلام برای کسانی که خواهان خدمات بهتری هستند این مهم محقق شده‌است.

وی همچنین ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به‌عنوان قطب بهداشت و درمان در جنوب خراسان رضوی و مرکز خدمات‌دهی به شهرهای اطراف، در حال رقم زدن جهش بزرگی در این حوزه است که با تکمیل برخی زیرساخت‌ها و تجهیزات تلاش دارد تا نیاز مردم این خطه به مرکز استان را کاهش یابد.

وی گفت: در حوزه بهداشت، راه‌اندازی پزشک خانواده اولویت برنامه‌های امسال است که تقریبا 24 پایگاه شهری راه‌اندازی خواهد شد.

ابراهیمی‌پور افزود: افزایش تنوع و جامعیت خدمات در حوزه درمان جزو اولویت‌های علوم دزشکی است تا شرایطی فراهم شود که کم‌ترین میزان خدمات به مرکز استان احساس شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه آموزش و پژوهش را از دیگر اولویت‌های مهم دانشگاه عنوان کرد و گفت: پراکندگی در حوزه دانشگاه داریم که با اختصاص 30 هکتار زمین در پردیس دانشگاه تمام مباحث تحقیقاتی و پژوهشی در این نقطه متمرکز خواهد شد.

 

افزایش حیوان گزیدگی در تربت‌حیدریه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیزدر این نشست خبریاظهار داشت: آمار حیوان گزیدگی در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رو به افزایش است و این در حالی است که در سال 1401 تعداد 1600 مورد و در نه ماهه نخست پارسال نیز 1300 مورد حیوان گزیدگی داشتیم.

محمد قربانی افزود: برای هر واکسیناسیون هاری حدود 4 میلیون تومان هزینه می‌شود و این معضل نیز کشوری است که باید همه دستگاه‌های مرتبط برای کاهش این معضل برنامه‌ریزی کنند.

وی به برنامه‌های معاونت بهداشتی در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: خدمات زیادی در حوزه بهداشت از قبل تولد تا سالمندی داریم که خیلی از آنها رایگان هستند و مردم آگاهی کافی ندارند و زمانی مراجعه می‌کنند که بابد درمان شوند.

وی از راه‌اندازی پزشک خانواده شهری در 24 پایگاه، بهره برداری ساختمان معاونت بهداشتی تا آخر فروردین، تفکیک معاونت بهداشتی از مرکز بهداشت و همچنین اجرای برنامه‌های شهر بدون پلاستیک و دخانیات را بخشی از اقدامات پیش روی این معاونت عنوان کرد.

 

نیاز منطقه به 30 متخصص

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز گفت: بابد 30 متخصص به منطقه اضافه و یا جایگزین کنیم.

الهام بهره‌مند افزود:در طرح سلامت نوروزی و از 24 اسفند تا 14 فروردین 112 مورد بازدبد از واحدهای مشمول ارایه خدمات اعم از اورژانس‌ها و مراکز درماتی انجام شده و بخش عمده مشکلات موجود نیز مرتفع شده‌است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز 51 مرکز درمانی دولتی و خصوصی فعالیت داشتند، افزود: براساس مراجعات به بیمارستانها، 14 هزار و 325 مورد مراجعه اورژانسی و 221 مصدوم ترافیکی و یک فوتی گزارش شده که از این تعداد نیز هزار و 629 نفر بستری، 301 عمل جراحی، 194 زایمان و 112 مورد سزارین گزارش شده‌است.

بهره مند به برنامه‌های معاونت درمان در سال‌جاری نیز اشاره کرد و گفت: بیمارستان راشد زاوه در حال تجهیز است و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: سال گذشته جزو 10 دانشگاه برتر در حوزه بازدیدها و بازرسی‌ها بودیم و امسال ارتقای کیفیت بازرسی‌ها نیز مد نظر است.

بهره‌مند اظهار کرد: کلینیک ناباروری امید که در بیمارستان نهم دی مستقر شده طی یک سال گذشته 27 مورد بارداری مثبت داشته که با تعرفه دولتی و هزینه‌های کمتر نسبت به مراکز استان‌ها انجام شده‌است.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه پیوند اعضا در سال 1402 تعداد 10 مورد اهدای عضو داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 50 درصد افزایش یافته‌است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه افزوذ: در ادامه تجهیز مراکز درمانی، میکروسکوب جراحی برای اعمال جراحی مغز و اعصاب خریداری شده و دیگر نیازی به اعزام بیماران به مرکز استان نیست.

 

راه‌اندازی پایگاههای اورژانس نسر و رودمعجن /  آغاز احداث ساختمان اورژانس بانوان

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز با اشاره به اینکه 60 درصد ناوگان آمبولانس در این منطقه بالای 15 سال عمر دارند، گفت: موجودی آمبولانس‌های دانشگاه 37 دستگاه است که در 21 پایگاه شهری و جاده‌ای و در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خدمات ارایه می‌دهند.

محمد جواد امیری افزود: برای بروزرسانی سیستم ناوگان آمبولانس در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دست کم به 20 دستگاه آمبولانس نیاز داریم و این در حالی است که با راه‌اندازی بیمارستان زاوه و دو پایگاه جاده‌ای در نسر و رودمعجن باید از موجودی فعلی نیز استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در طرح سلامت نوروزی 3 هزار و 650 تماس با اورژانس 115 به ثبت رسیده که 27 درصد منجر به اعزام آمبولانس و انجام هزار ماموریت و خدمت‌رسانی به 1100 نفر شده‌است.

امیری با بیان اینکه آمار تصادفات نسبت به مدت مشابه پارسال در این خطه 10 درصد کاهش داشته‌است، گفت: 120 مورد تصادف با 220 مصدوم گزارش شده که سه مورد در شهرستانهای زاوه و مه‌ولات تصادف منجر به فوت داشتیم.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی تربت‌حیدریه میانگین زمان رسیدن به محل فوریت در پایگاه اورژانس شهری 8 دقیقه و جاده‌ای نیز 12 دقیقه برابر با استاندارد کشوری عنوان کرد.

امیری، راه‌اندازی پایگاههای اورژانس نسر و رودمعجن، آغاز احداث ساختمان اورژانس بانوان، پیگیری برای احداث پایگاه اورژانس صفی‌آباد در سه ماهه نخست امسال و همچنین راه‌اندازی اورژانس جاده‌ای بین محدوده کدکن و رباط سنگ را بخشی از اقدامات پیش‌روی مرکز فوریت‌های پزشکی در سال جاری عنوان کرد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با تحت پوشش قرار دادن 368 هزار نفر در شهرستانهای تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات دارای 76 عضو هیات علمی و هزار و 21 دانشجو با ترکیب 56 درصدی زنان است که در 16 رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم‌آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی، پزشک عمومی و تکنسین سلامت دهان و دندان تحصیل می‌کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

ممیزی بیش از 130 هزار هکتار مراتع تربت‌حیدریه

قابلیت تبدیل شهر کَدکَن به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه

زیارت آستان بقیع در حرم خورشید هشتم

جامعه‌ای که از اهداف و آرمان‌های خود با استدلال دفاع نکند تحلیل می‌رود

حمایت دانشگاهیان تربت‌حیدریه از دانشجویان مدافع فلسطین

پزشکیان: بزرگان ما وقتی مریض می‌شوند سریع به اروپا می‌روند؛ چرا برای اقتصاد بیمار به سراغ اروپا نمی‌روید؟

زنان تاریخ‌‌ساز؛ با اولین مهمانداران زن هواپیما در جهان آشنا شوید

تجهیز کلینیک احمدیه تربت حیدریه به دستگاه اسلیت لمپ چشم پزشکی

خواف شهری از عهد اشکانیان و ساسانیان

امام جمعه تربت حیدریه: اعضای شورای باید به وعده‌های باقی مانده خود عمل کنند

رقابت 4 هزار و 623 داوطلب کنکور سراسری در تربت حیدریه

کشت گندم و جو دیمی در بیش از4500 هکتار اراضی بخش رخ تربت حیدریه

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

پدیده جدید راه خواری در پارک پیشکوه تربت حیدریه+ جوابیه

بورسیه رتبه های زیر هزار کنکور برای پنجمین سال متوالی توسط خیر نیک اندیش تربتی

همه خدمات پیشگیری و درمان هاری به‌صورت کاملآ رایگان انجام می‌شود

رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری های شهرستان زاوه شکسته شد

رفع تداخل بیش از 21هزار هکتار اراضی شهرستان مه ولات

آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟ / جعبه پاندورا باز شد

افزایش 51 درصدی تعهدات بلند مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان

شرایط جدید بنیاد مسکن برای تامین قیر رایگان به زیان روستاهای محروم است

جاذبه های چشم‌نواز بهاری محیط زیست خراسان رضوی

نقش مؤثرشرکت نفت منطقه تربت حیدریه در تامین پایدار سوخت خراسان جنوبی

بی توجهی به مناسب سازی معابر تربت حیدریه، خطری در کمین کم توانها

در «رویدادی بی‌سابقه»، یک ستاره‌ مرده‌ زندگی را از سر گرفت

تصاویر: سیل در دوبی

نشست‌های شورای اداری باید خروجی داشته باشد/ جهش تولید با کار ظاهری محقق نمی‌شود / مردم از رفتار برخی کارمندان گلایه دارند/ عقب افتادگی سیاسی دلیل اصلی عقب ماندگی منطقه تربت حیدریه است

افزایش تعرفه ویزیت پزشکان و مسدود شدن سامانه بیمه سلامت

مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه شتاب می گیرد

تاثیر تصمیم‌سازی سیاسی در تامین آب صنایع تربت‌ حیدریه

پیش‌بینی برداشت 300 تن کلزا از اراضی کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

بر طرف شدن مشکل راه ورودی و خروجی بیمارستان راشد زاوه

راننده خودروی حامل سوخت قاچاق در آتش سوخت

فقدان ویترین جذاب برای معرفی داشته‌های شهرستان/ کمربندی و زیان آن به اقتصاد گردشگری تربت حیدریه / کمبود سرویس بهداشتی / عرضه نامناسب سوغاتی شهرستان به گردشگران

تصاویر: مزرعه عروسک‌ها

آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند روستایی و عشایری

توزیع بیش از 902 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی منطقه تربت حیدریه در سال گذشته

ساختمان 89 ساله اداره نوغان‌داری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تصاویر: در خطر انقراض

اضافه شدن دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی به دانشکدۀ پرستاری و مامایی تربت حیدریه

یدیعوت احارونت: انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل اقدام نظامی در خاک ایران باشد / آمریکا بر اسرائیل برای جلوگیری از کشیده شدن به یک جنگ منطقه‌ای فشار می‌آورد

95 درصد جمعیت رشتخوار به تولید پسته مشغول هستند

چند حقیقت شگفت انگیز درباره هوش حیوانات که نمی دانستید

رضا نصری: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل «پاسخ» بود، نه «حمله»/ می‌خواهند ایران را مقصر این درگیری جلوه دهند

افزایش بیش از 48 درصد میزان باراندگی در تربت‌حیدریه

تصاویر: مسابقات کشتی چوخه در گود زینل خان

رونق اقتصادی برای دست‌اندرکاران نوغان‌دار خراسان رضوی

توزیع 350 سبد غذایی بین زنان باردار تربت حیدریه

عطار نیشابوری مسافر هفت شهر عشق که سیمرغ را تا قاف پرواز داد